FAQFAQ   CautareCautare   MembriMembri   GrupuriGrupuri   InregistrareInregistrare   ProfilProfil Mesaje privateMesaje private  AutentificareAutentificare  
De câte ore de somn ai nevoie?

 
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect    Pagina de start a forumului BodyDesign.ro -> Diverse
Subiectul anterior :: Subiectul urmator  
Autor Mesaj
absolutep0wer



Data inscrierii: 14/Apr/2009
Mesaje: 113

MesajTrimis: Sam Sep 11, 2010 11:32 pm    Titlul subiectului: De câte ore de somn ai nevoie? Raspunde cu citat (quote)

Vârsta și sexul ne dictează necesarul de somn de care avem nevoie în fiecare noapte, arată ultimele studii. Află de câte ore de somn ai nevoie ca să te simți fresh dimineață!
Somnul este esențial pentru sănătatea organismului, iar cele mai recente descoperiri arată că orele de somn de care avem nevoie fiecare diferă în funcție de vârstă și sex. Ai să vezi de ce este bine să sari peste somnul de după-amiaza, asta în cazul în care îți permiți acest "lux", dar să nu aplici metoda pentru somnul din timpul nopții. Potrivit specialiștilor este obligatoriu sa dormim măcar 6-8 ore pe noapte și să cuprindem cel puțin o parte din intervalul 22:00 - 02:00.
De ce să nu dormi după-amiaza?
Pentru că riști săa faci diabet, este concluzia cercetătorilor de la Spitalul Guangzhou din China și de la Universitatea din Birmingham care au constatat că persoanele care obișnuiau să doarmă în timpul după-amiezii au un risc cu 26% mai ridicat să se îmbolnăvească de diabet. "În timpul somnului de amiază, corpul nu mai produce insulina și devenim mai sensibili la această afecțiune. Iar la trezire se activează anumiți hormoni și mecanisme care împiedică insulina să-și facă efectul", explică dr. Shahrad Taheri, coordonatorul studiului.
Nici prea puțin, nici prea mult somn
Trebuie să-ți stabilești singură un program de somn pe care să îl respecți pe cât posibil. Rutina în acest caz este mai mult decât indicată. Nici prea puține ore de somn, dar nici prea multe nu te vor ajuta să funcționezi la capacitate maximă. Potrivit specialiștilor, sub 6 ore de somn pe noapte sunt prea puține, iar mai multe de 9 ore sunt prea multe. "Orele necesare pentru somn variază de la persoană la persoană, însă statisticile arată că în general fiecare avem nevoie de 7-8 ore de somn. Sub 6 ore sau peste 9 ore de somn în cazul persoanelor adulte sunt asociate cu dereglarea metabolismului și cu probleme la nivelul inimii", atenționează dr. Phyllis C. Zee, profesor de neurologie și directorul Centrului pentru Studiul Tulburărilor de Somn de la Școala de medicină Feinberg din cadrul Universității Northwester din Chicago.

Dacă dormi prea puțin...
riști să faci diabet;
riști să ai probleme cu greutatea și să devii obez;
riști să ai probleme de natură psihică.

Iată cât trebuie să dormi
Potrivit profesorului de neurologie, dr. Phyllis C. Zee, citat de publicația EveryDayHealth iată de câte ore de somn avem nevoie pe parcursul vieții:
bebeluși (sub 11 luni): 14-15 ore de somn;
copii (1-2 ani): 12-14 ore de somn;
preșcolari: 11-13 ore de somn;
școlari: 10-11 ore de somn;
adulți: 7-8 ore de somn (adolescenții au nevoie de puțin mai mult)
persoane în vârstă: 7-9 ore de somn.

Femeile dorm mai mult decât bărbații
Potrivit cercetărilor, femeile petrec mai multe ore dormind decât bărbații și se trezesc foarte ușor la diferite zgomote. Printre factorii care le pot disturba somnul se numără: tulburările hormonale, depresia, problemele emoționale, sindromul picioarelor neliniștite, apneea de somn, atrita, durerile de spate și fibromialgia.
În schimb, bărbații au probleme cu somnul atunci când întâmpină probleme la serviciu sau în viață (divorț, copii, bani), epilepsie, probleme cardiace, apnee de somn, depresie sau abuz de diverse substanțe.


Sfaturi pentru un somn liniștit

Dacă problemele cu somnul nu sunt cauzate de o afecțiune, atunci poți să urmezi următoarele sfaturi:
Stabilește-ți un program de somn pe care să-l respecți aproximativ în fiecare seară
Nu neglija importanța exercițiului fizic, însă nu chiar înainte de somn pentru că îți poate altera calitatea somnului
Fără cofeină după ora 16:00 dacă ai observat că îți afectează somnul
Relaxează-te înainte de culcare
Atmosfera din cameră este de asemenea importantă. O temperatură medie, întuneric și liniște pentru un somn odihnitor.
_________________
Imi place sa joc aparate 77777 pe un site foarte misto care se cheama freeslots77 unde poti gasi jocuri de noroc si jocuri cazino gratuite si in care distractia este la maxim, niciodata nu te vei plictisi!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Viziteaza site-ul autorului
Afiseaza mesajele pentru a le previzualiza:   
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect    Pagina de start a forumului BodyDesign.ro -> Diverse Ora este GMT
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteti crea un subiect nou in acest forum
Nu puteti raspunde in subiectele acestui forum
Nu puteti modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteti sterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteti vota in chestionarele din acest forum
Sustinut de: Romanian phpBB online community